Dokumentowanie niesolidności wykonawców

W związku z powtarzającą się niesolidnością niektórych firm, które w wyniku wygranego przetargu dostarczały nam sprzęt lub wykonywały różnego typu zlecenia, zaczynamy zbierać dokumenty (dowody), które poświadczą, że dana firma jest niesolidna, i ewentualnie umożliwią wykluczenie danego wykonawcy.

Na podstawie art 24 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności (zob. szczegółowa analiza prawna możliwości wykluczenia).

Dokumentacja wszelkich reklamacji powinna być składana do Działu Zaopatrzenia (do p. Roberta Mazurka lub p. Edwarda Świetlickiego, tel. 32 177 lub 32 210). Reklamacje powinny być składane na piśmie - oprócz tekstu reklamacji powinno być potwierdzenie nadania listu lub "faksu" z datą oraz dokumenty określające, po jakim czasie sprzęt został naprawiony i czy dobrze działa po naprawie.

Warszawa, 24 kwietnia 2006 r.