Moto Guzzi V50 II, ostatni model z pompą przedniego hamulca umieszczoną pod bakiem zamiast na kierownicy.

Integralny układ hamulcowy (dwie tarcze z przodu i jedna z tyłu) dziś występuje już tylko w najdroższych modelach MG.  I-sza rejestracja 1981, kupiony w 2004,  rozebrany "do gołej ramy":


i odbudowany profesjonalnie w warsztacie przedstawiciela Moto Guzzi na Polskę -- Polmotor S.A. (ul. Kaczeńca 4/6, http://motoguzzi.pl). W ramach odbudowy wymieniono na nowe wszystkie sprawiające wątpliwości części (z wyjątkiem niedostępnego już prostownika Bosch) i zbudowano od podstaw całkowicie nową instalację elektryczną. Jak łatwo zgadnąć, koszt takiej "naprawy" przekroczył znacznie cenę zakupu motocykla.
silnik
V90 500 cm3 moc 45 KM (zapewne trochę więcej dzięki krótkim wydechom), stan b. dobry, pracuje równo na luzie nawet zimny, bez większych ingerencji poza wymianą wszystkich uszczelniaczy (nie cieknie, lekko się poci), sprężanie w obu cylindrach prawidłowe i jednakowe
wydechy
krótkie sportowe, dudnią przepięknie (czasami włączają się alarmy w samochodach :-) ale przegląd przechodzą bez kłopotu.
hamulce
nowe przewody w oplocie stalowym, nowy tłok i zaciski w jednej z pomp, nowa jedna z przednich tarcz
ładowanie
nowe generator z uzwojeniem, regulator napięcia i akumulator, przerobiony prostownik (oryginalny Bosch już nie produkowany)
zapłon
elektroniczny - dwa aparaty Bosch plus jeden w zapasie
inst. elektryczna (przewody i złącza)
zbudowana całkowicie od podstaw w warsztacie, bez wykorzystywania dwudziestoparoletnich przewodów i łączek. Dzięki temu lampa świeci na biało a nie na żółto :-). Rękojmia warsztatu na wykonanie.
rama
idealnie prosta (można puścić kierownicę przy dużej prędkości, brak napięć przy skręcaniu ramy), odmalowana proszkowo, nowa tabliczka znamionowa. Łożyska główki ramy nowe.
airbox
usunięty -- w tym modelu zawsze miał słabą opinię, zastąpiony przez filtry stożkowe i układ odpowietrzania skrzyni korbowej (odma)
felgi
aluminiowe, bezdętkowe, malowane proszkowo, nowe łożyska kół
opony
nowe Metzeler z nadwymiarem po 10 - oczywiście bez dętek
przełączniki zespolone na kierownicy
nowe uniwersalne (nie MG)
wał
wymieniony krzyżak i łożyska wahacza
gmol
nowy (MG)
dokumentacja
user's manual (po angielsku), katalog części zamiennych -- w PDF na płycie kupionej na ebay, oraz elegancki wydruk.
przebieg
nie udokumentowany. Stan silnika w momencie kupna wskazuje na raczej niewielki przebieg. Po odbudowie 1500 km.
alarm
nowy MET, 2 piloty, immobiliser+przechył


strona po angielsku