[Powrót] [Wycieczka 1] [Wycieczka 2] [Wycieczka 3] [Wycieczka 4]

1 Poleski Park Narodowy
Durne Bagno

Na ostatnią krótką wycieczkę po Poleskim Parku Narodowym wybraliśmy się nad Durne Bagno, zachęceni jego uroczą nazwą. Szosą z Pieszowoli na Brus przejechaliśmy do Wołoskowoli, tam skręciliśmy w prawo, na polną drogę wzdłuż której przebiegał żółty szlak turystyczny. Mimo ryzykownych dla samochodu wybojów, udało nam się dojechać nią do samej granicy Parku.

Skraj Durnego Bagna osiągnęliśmy po mniej więcej 2km spacerze przez ładne i bardzo naturalnie wyglądające mieszane lasy, pełne wykrotów i zwalonych drzew (2).

Samo bagno przypominało w charakterze łąki które widzieliśmy wcześniej na początkowym odcinku ścieżki "Spławy" - wysokie kępy traw, między nimi grożące połamaniem nóg głębokie dziury. Na skraju niezalesionej części moczarów stała solidnie zbudowana drewniana wieża (3), umożliwiająca wygodne obserwowanie dużego fragmentu polany (1,4) - z pewnością wiosną i latem stanowi ona wspaniały punkt z którego można podglądać zamieszkujące ją zwierzęta i ptaki.

Na Durnym Bagnie zakończyliśmy nasz weekendowy wypad do Poleskiego Parku Narodowego. Mimo nietypowej pory roku, wycieczka udała się wspaniale - nie mieliśmy może okazji zobaczyć niezwykłej flory i fauny Parku w pełni jej rozkwitu, ale wynagrodziły nam to wspaniałe widoki zamarzniętych bagien i jezior. Z pewnością wrócimy tu jeszcze kiedyś późniejszą wiosną lub latem, tym razem poszukać błotnych żółwi i mięsożernych roślin.

[Powrót] [Wycieczka 1] [Wycieczka 2] [Wycieczka 3] [Wycieczka 4]

Poleski Park Narodowy. Text copyright (c) 2005 by MG, JR. Photo copyright (c) 2003 by MG, JR.
Web version 20050323 copyright (c) 2005 by AW2P2. Kontakt z redakcją: aw2p2@fuw.edu.pl.