// // Operator& - zwraca adres zmiennej //_________________________________________________________ #include using namespace std; int main () { double s = 66; cout << "Zmienna s jest pod adresem " << &s << " i ma wartosc " << s << endl; return 0; } //_________________________________________________________ // // WSKAZNIKI //_________________________________________________________ double a = 5; double* b = &a; // Tak sie deklaruje wskaznik (i od razu przypisuje) *b = 7; // (operator * siega do zmiennej, ktora wskazuje wskaznik // => efekt: a = 7 *b = 2* (*b) ; // W ten sposob dzialamy na wartosciach zmiennych. // => efekt: a = 14 double c; b = &c; // Mozna "przelaczyc" wskaznik, by wskazywal na inna zmienna double* d; //_________________________________________________________ // // Jak przenosic wskaznik miedzy funkcjami //_________________________________________________________ #include using namespace std; void add (int* X, int* Y) { *X += 2; *Y += 2; // Funkcja pracuje na oryginale! } // => Dobry sposob na wyciaganie wynikow z funkcji int main() { int a = 10; int b = 20; add (&a, &b); cout << a << "\t" << b << endl; return 0; } // Mozna tez: int* s = &a; int* t = &b; add (s, t);