#include #include using namespace std; //Program tworzy klase Postac (reprezentujaca postac w grze), a nastepnie tworzy 3 obiekty klasy Postac. //Dobrym zwyczajem jest stosowanie podkreslnika w nazwach czlonkow klasy (tylko po to, aby latwo odroznic je od nazw pozostalych zmiennych). //W kolejnych przykladach nie bedziemy tego stosowac, ale warto o tym wiedziec. class Postac{ private: string _opis = "Biala armia"; public: string _imie; string _profesja; int _poziom; void wypelnijDane(string, string, int); //Tutaj oczywiscie mozna podac cialo funkcji. Dla przejrzystosci kodu zapiszemy je dalej. // void rzucCzar(); void wypisz(); }; void Postac::wypelnijDane(string name, string profession, int level){ _imie = name; _profesja = profession; _poziom = level; } void Postac::wypisz(){ cout << _profesja << " " << _imie << " ma poziom " << _poziom << endl; cout << _opis << endl; } int main(){ Postac mag; mag._imie = "Gandalf"; mag._profesja = "czarodziej"; mag._poziom = 42; mag.wypisz(); Postac matka; matka.wypelnijDane("Daenerys", "matka smokow", 9001); matka.wypisz(); //matka._opis = "Zrodzona z burzy"; //matka.rzucCzar(); return 0; }