#include using namespace std; int main(){ int a = 10; // zmienna a typu int cout << "a = " << a << endl; // wywolanie zmiennej 'a' zwraca wartosc cout << "&a = " << &a << endl << endl; // wywolanie zmiennej 'a' z operatorem & zwraca adres komorki int *b; // deklaracja wskaznika na zmienna typu int, wskaznik jest zmienna przechowujaca adres cout << "bez inicjalizacji: b = " << b << endl; // wywolanie wskaznika b zwraca adres komorki, jesli nie zainicjowalismy wskaznika zwraca losowy adres w pamieci cout << "bez inicjalizacji: *b = " << *b << endl << endl; // wywolanie zmiennej b z operatorem * powoduje WYLUSKANIE wartosci, jaka zapisano pod adresem przechowywanym w wskazniku // inicjalizacja b= &a; // przypisanie wskaznikowi b ADRESU zmiennej a // operator & po prawej stronie rownania zwraca adres cout << "b = " << b << endl; // wywolanie wskaznika 'b' zwraca adres komorki // jest taki sam, jak adres zmiennej 'a' cout << "*b = " << *b << endl << endl; // wywolanie zmiennej 'b' z operatorem * powoduje WYLUSKANIE wartosci, jaka zapisano pod adresem przypisanym do wskaznika // referencja int &c = a; // referencja - zmienna c podszywa sie pod zmienna a // operator & po lewej stronie rownania oznacza referencje // Uwaga! Przy deklaracji referencji zawsze trzeba przypisac jej wartosc! cout << "c = " << c << endl; // zmienna 'c' podszywa sie pod zmienna 'a' cout << "&c = " << &c << endl << endl; // adres zmiennej 'c' jest taki sam, jak adres zmiennej 'a' return 0; }