#include #include #include #include #include using namespace std; class Gracz { public: string imie; int zdobycze; float sila; }; int main() { srand (time(NULL)); valarray Gracze (3); valarray NoweZdobycze (0, 3); Gracze[0].imie = "Superman"; Gracze[1].imie = "Spiderman"; Gracze[2].imie = "Batman"; for (int gracz=0; gracz<3; gracz++) { Gracze[gracz].zdobycze = 0. ; Gracze[gracz].sila = 100. ; } int kostka; for (int runda=1; runda<=20; runda++) { cout << "\n\nRUNDA " << runda << ":\n-----\n"; for (int gracz=0; gracz<3; gracz++) { kostka = 1 + rand()%6 ; switch (kostka) { case 1: Gracze[gracz].sila *= 0.8; break; case 2: Gracze[gracz].sila *= 0.9; break; case 3: break; case 4: Gracze[gracz].zdobycze ++ ; NoweZdobycze[gracz]++; break; case 5: Gracze[gracz].zdobycze ++ ; NoweZdobycze[gracz]++; break; case 6: Gracze[gracz].sila *= 1.1; break; } if (Gracze[gracz].sila > 100.) Gracze[gracz].sila = 100. ; if (NoweZdobycze[gracz] >= 5) { Gracze[gracz].imie += "*" ; NoweZdobycze[gracz] = 0; } cout << left << setw(15) << Gracze[gracz].imie << " ma zdobyczy: " << Gracze[gracz].zdobycze << "\t i sile: " << fixed << setprecision(1) << Gracze[gracz].sila << "%\n"; } } return 0; }