5.11.07 Dodane dodatkowe sektory wodne - ze słoną wodą
Lokacji można nadać kilka flag - po prostu dodaje się
ich wartości. Taki typ flag nazywa się bitwektorami. Rozszerzony bitwektor
wstawia się do pliku w ten sposób: BV1&BV2
czyli np. jeśli lokacja ma być bezpieczna i ma w niej nie działać fly,
piszemy 1024&16
Pod cygtestem używa się nazw flag.
2x | wartość | nazwa | opis |
---|---|---|---|
0 | 1 | dark | jest tu ciemno nawet w dzień |
1 | 2 | death | po wejściu tutaj gracz ginie (DT) |
2 | 4 | nomob | nie wchodzą tu moby (poza scharmowanymi i petami) |
3 | 8 | indoors | gracz nie dostaje tu komunikatów o pogodzie |
4 | 16 | lawful | nieużywane |
5 | 32 | neutral | nieużywane |
6 | 64 | chaotic | nieużywane |
7 | 128 | nomagic | nie można tu używać magii |
8 | 256 | tunnel | nie można tu postawić home |
9 | 512 | private | wchodzą tu tylko dwie osoby (liczą się również moby) |
10 | 1024 | safe | nie da się tu walczyć |
11 | 2048 | solitary | wchodzi tu tylko jedna osoba (liczą się również moby) |
12 | 4096 | petshop | sklep ze zwierzakami (moby do kupienia muszą być umieszczone w lokacji o vnum większym o 1) |
13 | 8192 | norecall | nie da się tu zrobić recall |
14 | 16384 | donation | nieużywane |
15 | 32768 | nodropall | nie da się tu zrobić drop all |
16 | 65536 | silence | nie daje się tu mówić (na kanałach, przez say i przez emote) |
17 | 131072 | logspeech | wszystko, co mówią tu gracze, jest logowane |
18 | 262144 | nodrop | nie da się tu zrobić drop |
19 | 524288 | clanstoreroom | magazyn klanowy, nie używać |
20 | 1048576 | nosummon | stąd nie da się zostać przywołanym |
21 | 2097152 | noastral | nie działają tu czary transportujące (prócz recall) |
22 | 4194304 | teleport | konieczna by zadziałał automatyczny teleport |
23 | 8388608 | teleshowdesc | przy teleporcie pokazuje opis docelowej lokacji |
24 | 16777216 | nofloor | nie ma tu podłogi, bez fly gracz spada w dół |
25 | 33554432 | map | w opisie pojawia się automagicznie mapka okolicy |
26 | 67108864 | noquest | nie da się dostać questa w to miejsce |
27 | 134217728 | nomissile | nieużywane |
28 | 268435456 | nomap | jeśli krainka ma flagę map, to tutaj mapka się nie pokaże |
29 | 536870912 | crypt | wampirom nawet w dzień nie spadają punkty krwi |
30 | 1073741824 | prototype | gracz opuszczający tu grę po ponownym wejściu pojawi się u kata |
31 | 2147483648 | noquit | nie da się tu opuścić gry |
Flagi rozszerzone na 2 BV: | |||
0 | 1 | _tracked_ | w krainkach nieużywane |
1 | 2 | quiz | nieużywane |
2 | 4 | library | nieużywane |
3 | 8 | nosupplicate | nie działa tu supplicate |
4 | 16 | nofly | nie działa tu fly |
5 | 32 | light | jest tu zawsze jasno |
6 | 64 | vnumstoreroom | magazyn |
7 | 128 | deathgas | pułapka z gazem |
8 | 256 | lawless | tu jest dozwolony prawie pełny pkilling |
9 | 512 | vehicle | nieużywane |
10 | 1024 | nowhere | nie można tu zrobić where, hunt i track |
11 | 2048 | nofavor | nie da się tu zyskać favor (stracić można) |
12 | 4096 | nolocate | nie można zlokalizować (czarem locate object) przedmiotu, który się tu znajduje |
13 | 8192 | nochannels | nie da się tu używać kanałów |
14 | 16384 | temple | tu można się pobrać |
Od terenu zależy koszt poruszania się w pktach MV, a także parę innych rzeczy (np. możliwość utonięcia). Możliwe typy terenu (w cygteście używa się angielskich nazw):
Kierunki na mudzie:
Możliwe typy drzwi/przejść:
2x | wartość | nazwa | opis |
---|---|---|---|
0 | 1 | isdoor | istnieją drzwi |
1 | 2 | closed | jeśli drzwi istnieją, to są zamknięte |
2 | 4 | locked | jeśli drzwi istnieją i są zamknięte, to są zamknięte na klucz |
3 | 8 | secret | jeśli drzwi istnieją i są zamknięte, to nie można ich wykryć odbijając się od ściany, nie można też pisać np. open s, tylko pełną nazwę drzwi (ale close s już działa) |
4 | 16 | swim | |
5 | 32 | pickproof | jeśli drzwi istnieją, to są odporne na pick lock |
6 | 64 | fly | gracz musi mieć fly by tędy przejść |
7 | 128 | climb | |
8 | 256 | dig | jeśli drzwi istnieją i są zamknięte, to przejście trzeba przekopać |
9 | 512 | eatkey | klucz znika po otwarciu nim drzwi |
10 | 1024 | nopassdoor | na te drzwi nie działa czar pass door |
11 | 2048 | hidden | przejście jest ukryte i można je znaleźć odbijając się od ścian |
12 | 4096 | passage | przejście da się zamknąć za pomocą mpclosepassage |
13 | 8192 | portal | używane wewnętrznie |
16 | 65536 | can_climb | przejściem da się przejść pisząc climb kierunek, jeśli dodatkowo jest flaga auto, to samo climb |
17 | 131072 | can_enter | jak wyżej, ale komenda enter |
18 | 262144 | can_leave | jak wyżej, ale komenda leave |
19 | 524288 | auto | da się przejść wpisując słowo kluczowe dla drzwi (lub climb, enterm leave jeśli w połączeniu z powyższymi 3 flagami) |
21 | 2097152 | searchable | konieczne, by móc odkryć przejście z flagą hidden (?) |
22 | 4194304 | bashed | jeśli drzwi istnieją, to są wyważone |
23 | 8388608 | bashproof | jeśli drzwi istnieją, to są odporne na bash door |
24 | 16777216 | nomob | moby nie przejdą przez to przejście |
25 | 33554432 | window | da się zrobić scan, ale przejść nie, chyba że są to drzwi (flaga isdoor) |
26 | 67108864 | can_look | można podejrzeć lokację w danym kierunku pisząc look kierunek |
27 | 134217728 | exit_vis | przejście widoczne jest na exits |
28 | 268435456 | jammed | zamek w drzwiach jest zacięty |
29 | 536870912 | night_hidden | przejście jest ukryte w nocy |
Są częściowo zakodowane, ale nie działa na pewno np. zapisywanie poniższych flag.
2x | wartość | nazwa | opis |
---|---|---|---|
0 | 1 | enter | |
1 | 2 | leave | |
2 | 4 | onehit | |
3 | 8 | instant | |
4 | 16 | violence | |
5 | 32 | mobile | |
6 | 64 | trick | |
7 | 128 | area |