07.03.2008 - nowy typ obiektu: ore

Opisy valuesów w obiektach


Light


Scroll, potion i pill

Jeśli krainka nie ma ustawionej flagi notxtspell, to można podać zamiast liczby nazwę czaru, np. 'sanctuary', jeśli na którejś z values nie ma czaru, pisze się 'NONE'.


Wand i staff

Numerek czaru - jak w scrollu.


Weapon

Value3 Value4
typ nazwa ciosu polska nazwa ciosu skill
0 hit trafienie pugilism
1 slice pociągnięcie long blades
2 stab dźgnięcie short blades
3 slash cięcie long blades
4 whip smagnięcie flexible arms
5 claw drapnięcie talonous arms
6 blast dmuchnięcie pugilism
7 pound uderzenie bludgeons
8 crush rąbnięcie bludgeons
9 grep szarpnięcie talonous arms
10 bite ukąszenie pugilism
11 pierce pchnięcie short blades
12 suction ssanie pugilism
2x wartość nazwa opis
0 1 power1 bonus do wysysania: lvl broni/16
1 2 power2 lvl broni/8
2 3 power3 lvl broni/4
3 8 power4 lvl broni/2
4 16 power5 lvl broni
10 1024 drain_hp wysysa hp
11 2048 drain_mana wysysa manę
12 4096 drain_move wysysa mv
20 1048576 fire nie zakodowane
21 2097152 cold nie zakodowane
22 4194304 acid nie zakodowane

Armor

Tutaj, żeby zbroja była dobra, należy podawać wartości dodatnie. Trzeba też pamiętać, że w zależności od tego, gdzie zbroja będzie noszona, ac jest automatycznie mnożone przez: 3 dla ciała, 2 - dla głowy, nóg i wokół ciała, 1 - dla pozostałych.


Clothing, treasure, jewel


Container

Bez klucza - val2 = 0, bez ograniczeń na liczbę - val4 = 0

2x wartość nazwa opis
0 1 closeable zamykalny
1 2 pickproof odporny na włamywaczy
2 4 closed zamknięty
3 8 locked zamknięty na klucz
4 16 jammed zamek jest zablokowany
5 32 eatkey klucz zużywa się przy otwarciu

Drink

  1. water = 0, woda, przejrzysta
  2. beer - piwo, burszynowe
  3. wine - wino, różowe
  4. ale - ale, brązowawe
  5. dark ale - ciemne ale, ciemne
  6. whisky - whisky, złota
  7. lemonade - lemoniada, różowa
  8. firebreather - gardłogrzmot, bulgoczący
  9. local specialty - bimber, mętny
  10. slime mold juice - śluz, zielony
  11. milk - mleko, białe
  12. tea - herbata, żółtawa
  13. coffee - kawa, czarna
  14. blood - krew, czerwona
  15. salt water - słona woda, przejrzysta
  16. cola - cola, brązowa
  17. miód, miodowy
  18. grog, ciemnobrązowy
  19. rum, przejrzysty (?)
  20. sok, słodko pachnący
  21. likier, gęsty

Key

Zwykle w obiekcie lub drzwiach, które mają być otwierane kluczem, podaje się vnum tego klucza. Można jednak zrobić również tak, że podaje się tam zamiast vnumu jakąś liczbę, którą ustawia się w jednym z valuesów. Taki klucz może więc służyć do otwarcia więcej zamków.


Food


Money


Pen


Blood


Herb


Switch i lever

2x wartość nazwa opis
0 1 up Trigger is UP
1 2 unlock Trigger unlocks something
2 4 lock Trigger locks something
3 8 d_north Affects the north exit
4 16 d_south Affects the south exit
5 32 d_east Affects the east exit
6 64 d_west Affects the west exit
7 128 d_up Affects the exit up
8 256 d_down Affects the exit down
9 512 door Affects a door
10 1024 container
11 2048 open Opens something
12 4096 close Closes something
13 8192 passage Creates a passage
14 16384 oload
15 32768 mload
16 65536 teleport Teleports the puller
17 131072 teleportall
18 262144 teleportplus
19 524288 death
20 1048576 cast
21 2097152 fakeable
22 4194304 rand4 Randomizes the exits N,S,E,W
23 8388608 rand6 Randomizes the exits N,S,E,W,U,D
24 16777216 trapdoor
25 33554432 anotherroom
26 67108864 usedial
27 134217728 absolutevnum
28 268435456 showroomdesc
29 536870912 autoreturn

Ore



Trap

Obiekt typu pułapka jest tworzony automatycznie, jeśli ustawi się odpowiedni reset. Wartości podane w resecie są przepisywane na valuesy obiektu typu trap.


Salve


Furniture

2x wartość nazwa opis
0 1 stand_at stoi na
1 2 stand_under stoi pod
2 4 stand_near stoi przy
3 8 stand_in stoi w
4 16 sit_at siedzi na
5 32 sit_under siedzi pod
6 64 sit_near siedzi przy
7 128 sit_in siedzi w
8 256 rest_at odpoczywa na
9 512 rest_under odpoczywa pod
10 1024 rest_near odpoczywa przy
11 2048 rest_in odpoczywa w
12 4096 sleep_at śpi na
13 8192 sleep_under śpi pod
14 16384 sleep_near śpi przy
15 32768 sleep_in śpi w

Powerwand


Book


Page


Paper

Noteflags:

2x wartość nazwa opis
0 1 has_text
1 2 has_subject
2 4 has_to
3 8 nochange_text
4 16 nochange_subject
5 32 nochange_to

Pipe

2x wartość nazwa opis
1 2 tamped
2 4 lit
3 8 hot
4 16 dirty
5 32 filthy
6 64 goingout
7 128 burnt
8 256 fullofash

Fountain


Tool


Perfume

Teksty pojawiające się przy użyciu perfum powinny znajdować sie w extra description obiektu pod hasłami: SMELL_NAME, SMELL_ROOM, SMELL_CHAR


Piece

Powrót