Tomasz Kazimierczuk's webpage     Teaching(PL)     Research     Pleview

Programowanie dla I roku fizyki (2015/2016)

Projekt zaliczeniowy (termin wrześniowy)

Zaliczenie w sesji poprawkowej opiera się na samodzielnym napisaniu projektu. Każdy z projektów musi zostać “obroniony” podczas rozmowy zaliczeniowej we wrześniu.

Konta w OKWF

Osoby które nie mają konta w OKWF, proszę o kontakt z Robertem Budzyńskim

Sala do pracy własnej

znajduje się na pierwszym piętrze (sala 1.23). Sala wyposażona jest w 7 stanowisk komputerowych o konfiguracji odpowiadającej standardowemu stanowisku w salach dydaktycznych (pracowniach) komputerowych.

Do korzystania z komputerów w sali do pracy własnej niezbędne jest posiadanie indywidualnego konta w wydziałowej sieci studenckiej.

Dostęp do komputerów okwf spoza Wydziału

Z zewnątrz można się połączyć (przez ssh) tylko na jeden komputer: tempac.okwf.fuw.edu.pl, a z tempac’a np. na komputer primus.okwf.fuw.edu.pl. Z komputera Linux’owego można się połączyć za pomocą polecenia ssh. Z Windows np. za pomocą Putty.

Po zalogowaniu na te komputery widoczne są te same katalogi domowe jak w salach komputerowych

Przykład dla użytkownika ab234567, łączącego się z Linux’a, możliwość uruchamiania programów, które otwierają własne okna:

ssh -X -l ab234567 tempac.okwf.fuw.edu.pl

Kopiowanie plików: Linux - program scp, Windows - np. WinSCP

Podręcznik

Jerzy Grębosz - Symfonia C++ standard

Zadania sprawdzające

W celu ułatwienia weryfikacji swoich umiejętności stworzyliśmy listę zadań do sprawdzenia się.

Zaliczenie w terminie zerowym

Osoby dobrze zaznajomione z programowaniem w języku C++ mogą zaliczyć przedmiot bez uczęszczania na zajęcia. Wymaga to napisania programu zgodnie z opisem oraz przeprowadzenia rozmowy zaliczeniowej na temat tego programu z koordynatorem przedmiotu. Rozwiązania należy nadsyłać na adres Tomasz.Kazimierczuk@fuw.edu.pl w terminie 20.03.2016.

Slajdy z wykładu

Wskazówka: zastanów się czy czas spędzony na czytaniu slajdów nie lepiej przeznaczyć na przeczytanie podręcznika lub innych źródeł (np. Google -> “czym są kontenery STL”). Slajdy zastępują pisanie na tablicy, a nie są zapisem wszystkich wypowiadanych na wykładzie słów!