Oto CAD-owy projekt podwozia wersji T (trawionej).
Trawiona ostoja złożona z 3 blaszek 0.5mm - zewnętrznej, wygiętej oraz dwóch wewnętrznych. Elementy są zlutowane.
Okazało się, że uzyskanie właściwego ustawienia osi jest dosyć trudne.
Po kilku próbach nauczyłem się, że należy:
  • Przygotować jedną tuleję na każdą oś
  • Tuleja na oś środkową powinna być zamocowana na wcisk w ostoi. Wlutowuję ją.
  • Pozostałe tuleje powinny mieć sporo luzu w swoich otworach.
  • Składam całość tak jak na zdjęciu, żeby położenia osi zostały ustalone przez wiązary.
  • Zlutowuję
  • Jak się okazuje tuleje skrajnych osi miały możliwość przesuwu góra-dół i ustaliły się nieco niżej niż tuleja osi środkowej. Środkowe koło nie dotyka szyny. Niemniej jednak cały mechanizm kręci się swobodnie.

    Oto zlutowana rama na której zawieszałem rozrząd (z blachy mosiężnej 0.5), na starym podwoziu
    Nowe, ostateczne, wersje elementów podwozia
    Tak lutowałem wiązary. Każdy z nich skłąda się z dwóch warstw. Po zlutowaniu rozwiercałem otwory do ostatecznej średnicy.
    Tak wygląda ostoja przed zlutowaniem.
    I po założeniu kół.