Aby stworzyć zupełnie nową krainkę, należy wydać polecenie:
ASSIGN room/mob/obj komu low_vnum
hi_vnum
czyli np. dla cygtesta:
assign room immortal 5000 5010
assign mob immortal 5000 5050
assign obj immortal 4990 5000
Po takiej operacji plik z krainką będzie nazywać się (dla cygtesta)
immortal.are. Jeśli chcesz zmienić nazwę, musisz użyć polecenia ASET z odpowiednimi parametrami, konkretnie
ASET immortal.are filename nazwa.are
np. aset immortal.are filename mroczna.are
Krainkę instalujesz poleceniem
INSTALLAREA nazwa.are
czyli np. installarea immortal.are
Aby móc zmieniać zawartość krainki, musisz ją sobie przypisać komenda
AASSIGN nazwa.are
np. aassign immortal.are
Teraz możesz używać komend takich jak np. RLIST czy OLIST,
a także zapisywać zmiany w kraince.
Podstawowe wartości dla całej krainki (jak np. częstotliwość resetu,
zakres leveli itp.) ustawia się (lub zmienia) komendą ASET,
a sprawdza komendą STAT A nazwa.are
np. stat a immortal.are
Po napisaniu komendy ASET bez żadnych parametrów wyświetli się lista pól, jakie można zmieniać. Zmiany zachowują się przy zapisie - z jednym wyjątkiem, o którym poniżej.
UWAGA: Chcąc dodać do krainki
moba, przedmiot lub lokację, trzeba zmienić maksymalną wartość dla
odpowiedniego pola vnumów (HI_MOB itp., patrz niżej).
Należy pamiętać, że przy zapisaniu krainki i powtórnym jej przypisaniu
przez AASSIGN, maksymalne wartości vnumów zostają
ustawione na poziomie najwyższego istniejącego już w kraince vnumu
(oddzielnie dla mobów, przedmiotów i lokacji).
Np. jeśli w kraince jest kilka mobów, i
najwyższym dla nich vnumem jest 30000, to pole HI_MOB ustawi
się automatycznie na 30000, nawet jeśli przed zapisaniem ta wartość
była przez ASET zmieniona na wyższą.
Dlatego warto stworzyć moba/przemiot/room "graniczny", o vnumie
najwyższym z zakresu danego przez immo, wtedy nie trzeba za każdym
wczytaniem ponownie ustawiać wartości.
To samo dotyczy wartości minimalnych, choć jeśli zaczyna się pisanie od najniższych vnumów przyznanych przez immo, to problem zmieniania wartości minimalnych odpada.
Poniżej wymienione są pola, jakie można ustawić, wraz z przykładem użycia. Dodatkowe informacje (jak np. lista flag) jest podlinkowana.
Pole | Objaśnienie | Przykład | Uwagi |
---|---|---|---|
AUTHOR | przypisuje imię twórcy | aset newarea.are author Corisara | |
NAME | przypisuje nazwę krainki | aset newarea.are name Mroczna Puszcza | |
FILENAME | przypisuje nazwę pliku | aset newarea.are filename mroczna.are | |
LO_ROOM | zmienia minimalny vnum dla lokacji | aset newarea.are lo_room 1001 | Uwaga |
HI_ROOM | zmienia maksymalny vnum dla lokacji | aset newarea.are hi_room 1100 | Uwaga |
LO_MOB | zmienia minimalny vnum dla mobów | aset newarea.are lo_mob 1001 | Uwaga |
HI_MOB | zmienia maksymalny vnum dla mobów | aset newarea.are hi_mob 1050 | Uwaga |
LO_OBJ | zmienia minimalny vnum dla przedmiotów | aset newarea.are lo_obj 1001 | Uwaga |
HI_OBJ | zmienia maksymalny vnum dla przedmiotów | aset newarea.are hi_obj 1030 | Uwaga |
LOW_ECONOMY | ustawia minimalną sumę pieniędzy, z jaką kraina ładuje się przy reboocie | aset newarea.are low_economy 40000 | |
MAX_ECONOMY | ustawia maksymalną sumę pieniędzy, z jaką kraina ładuje się przy reboocie | aset newarea.are high_economy 50000000 | |
RESETMSG | ustawia wiadomość wyświetlaną przy resecie | aset newarea.are resemtsg Słyszysz, jak wokół przemykają cicho leśne zwierzęta. | |
RESETFREQ | ustawia częstość odświeżania krainki | aset newarea.are resetfreq 50 | |
LOW_SOFT | ustawia minimalny level, dla jakiego została stworzona krainka | aset newarea.are low_soft 30 | |
HI_SOFT | ustawia maksymalny level, dla jakiego została stworzona krainka | aset newarea.are hi_soft 40 | |
LOW_HARD | ustawia minimalny level, od którego można wejść do krainki | aset newarea.are low_hard 25 | |
HI_HARD | ustawia maksymalny level, do którego można wejść do krainki | aset newarea.are hi_hard 41 | |
RECALL | ustawia do której lokacji przenosi word of recall (czar, zwój, itd.) | aset newarea.are recall 1050 | |
TEMPLE | ustawia dokąd gracz jest przenoszony po śmierci, jeśli nie należy do klanu | aset newarea.are temple 104 | |
FLAGS | ustawia flagi obejmujące całą krainkę | aset newarea.are flags nopkill | lista flag |