Tworzenie krainki


Link do wersji skróconej

Aby stworzyć zupełnie nową krainkę, należy wydać polecenie:
ASSIGN room/mob/obj komu low_vnum hi_vnum

czyli np. dla cygtesta:
assign room immortal 5000 5010
assign mob immortal 5000 5050
assign obj immortal 4990 5000

Po takiej operacji plik z krainką będzie nazywać się (dla cygtesta) immortal.are. Jeśli chcesz zmienić nazwę, musisz użyć polecenia ASET z odpowiednimi parametrami, konkretnie
ASET immortal.are filename nazwa.are
np. aset immortal.are filename mroczna.are


Krainkę instalujesz poleceniem
INSTALLAREA nazwa.are
czyli np. installarea immortal.are


Aby móc zmieniać zawartość krainki, musisz ją sobie przypisać komenda
AASSIGN nazwa.are
np. aassign immortal.are
Teraz możesz używać komend takich jak np. RLIST czy OLIST, a także zapisywać zmiany w kraince.


Polecenie ASET


Podstawowe wartości dla całej krainki (jak np. częstotliwość resetu, zakres leveli itp.) ustawia się (lub zmienia) komendą ASET, a sprawdza komendą STAT A nazwa.are
np. stat a immortal.are

Po napisaniu komendy ASET bez żadnych parametrów wyświetli się lista pól, jakie można zmieniać. Zmiany zachowują się przy zapisie - z jednym wyjątkiem, o którym poniżej.

UWAGA: Chcąc dodać do krainki moba, przedmiot lub lokację, trzeba zmienić maksymalną wartość dla odpowiedniego pola vnumów (HI_MOB itp., patrz niżej). Należy pamiętać, że przy zapisaniu krainki i powtórnym jej przypisaniu przez AASSIGN, maksymalne wartości vnumów zostają ustawione na poziomie najwyższego istniejącego już w kraince vnumu (oddzielnie dla mobów, przedmiotów i lokacji).
Np. jeśli w kraince jest kilka mobów, i najwyższym dla nich vnumem jest 30000, to pole HI_MOB ustawi się automatycznie na 30000, nawet jeśli przed zapisaniem ta wartość była przez ASET zmieniona na wyższą.
Dlatego warto stworzyć moba/przemiot/room "graniczny", o vnumie najwyższym z zakresu danego przez immo, wtedy nie trzeba za każdym wczytaniem ponownie ustawiać wartości.

To samo dotyczy wartości minimalnych, choć jeśli zaczyna się pisanie od najniższych vnumów przyznanych przez immo, to problem zmieniania wartości minimalnych odpada.


Poniżej wymienione są pola, jakie można ustawić, wraz z przykładem użycia. Dodatkowe informacje (jak np. lista flag) jest podlinkowana.

Pole Objaśnienie Przykład Uwagi
AUTHOR przypisuje imię twórcy aset newarea.are author Corisara
NAME przypisuje nazwę krainki aset newarea.are name Mroczna Puszcza
FILENAME przypisuje nazwę pliku aset newarea.are filename mroczna.are
LO_ROOM zmienia minimalny vnum dla lokacji aset newarea.are lo_room 1001 Uwaga
HI_ROOM zmienia maksymalny vnum dla lokacji aset newarea.are hi_room 1100 Uwaga
LO_MOB zmienia minimalny vnum dla mobów aset newarea.are lo_mob 1001 Uwaga
HI_MOB zmienia maksymalny vnum dla mobów aset newarea.are hi_mob 1050 Uwaga
LO_OBJ zmienia minimalny vnum dla przedmiotów aset newarea.are lo_obj 1001 Uwaga
HI_OBJ zmienia maksymalny vnum dla przedmiotów aset newarea.are hi_obj 1030 Uwaga
LOW_ECONOMY ustawia minimalną sumę pieniędzy, z jaką kraina ładuje się przy reboocie aset newarea.are low_economy 40000
MAX_ECONOMY ustawia maksymalną sumę pieniędzy, z jaką kraina ładuje się przy reboocie aset newarea.are high_economy 50000000
RESETMSG ustawia wiadomość wyświetlaną przy resecie aset newarea.are resemtsg Słyszysz, jak wokół przemykają cicho leśne zwierzęta.
RESETFREQ ustawia częstość odświeżania krainki aset newarea.are resetfreq 50
LOW_SOFT ustawia minimalny level, dla jakiego została stworzona krainka aset newarea.are low_soft 30
HI_SOFT ustawia maksymalny level, dla jakiego została stworzona krainka aset newarea.are hi_soft 40
LOW_HARD ustawia minimalny level, od którego można wejść do krainki aset newarea.are low_hard 25
HI_HARD ustawia maksymalny level, do którego można wejść do krainki aset newarea.are hi_hard 41
RECALL ustawia do której lokacji przenosi word of recall (czar, zwój, itd.) aset newarea.are recall 1050
TEMPLE ustawia dokąd gracz jest przenoszony po śmierci, jeśli nie należy do klanu aset newarea.are temple 104
FLAGS ustawia flagi obejmujące całą krainkę aset newarea.are flags nopkill lista flag