Typy obiektów (obiekt może posiadać tylko jeden typ). Trzeba
pamiętać o tym, żeby poza typem dać obiektowi odpowiednie
wearflagi.
Co z tego, że nadamy mieczowi typ broń, jeśli nie da się go wziąć w
rękę ;)
Odnośniki wskazują znaczenia tzw. value0-value5,
które zależą od typu przedmiotu. Dla niektórych typów liczby te nie
mają
żadnego znaczenia - wtedy nie ma odnośnika, podobnie jak dla typów
nie używanych, bądź używanych tylko wewnętrznie (jak np. note).
Flagi na przedmiotach, czyli efekty specjalne ;). Można nadać kilka flag - po prostu dodaje się ich wartości. Taki typ flag nazywa się bitwektorami. Rozszerzony bitwektor wstawia się do pliku w ten sposób: BV1&BV2 czyli np. jeśli obiekt ma być invis i nolocate, piszemy 32&16.
2x | wartość | nazwa | opis |
---|---|---|---|
0 | 1 | glow | lśni, widać to w ciemności |
1 | 2 | hum | widać to w ciemności lub z blindem |
2 | 4 | dark | nic nie znaczy |
3 | 8 | loyal | gdy gracz PK zostanie rozbrojony, broń taka nie upadnie na ziemię, tylko znajdzie się w jego inventory |
4 | 16 | evil | ma czerwoną aurę |
5 | 32 | invis | wiadomo |
6 | 64 | magic | bardziej wytrzymałe na zniszczenie, nie spada w pomieszczeniach nofloor, nie da się rzucić enchant weapon ani enhance armor |
7 | 128 | nodrop | nie da się wyrzucić |
8 | 256 | bless | bardziej wytrzymałe |
9 | 512 | antigood | |
10 | 1024 | antievil | |
11 | 2048 | antineutral | |
12 | 4096 | noremove | nie da się zdjąć |
13 | 8192 | inventory | używane wewnętrznie |
14 | 16384 | antimage | |
15 | 32768 | antithief | |
16 | 65536 | antiwarrior | |
17 | 131072 | anticleric | |
18 | 262144 | organic | organiczne, łatwiej się niszczy |
19 | 524288 | metal | metalowe, bardziej wytrzymałe |
20 | 1048576 | donation | nie da się get all pojemnik |
21 | 2097152 | clanobject | używane wewnętrznie |
22 | 4194304 | clancorpse | używane wewnętrznie |
23 | 8388608 | antivampire | |
24 | 16777216 | antidruid | |
25 | 33554432 | hidden | ukryte (trzeba dodać również w resetach) |
26 | 67108864 | poisoned | zatrute - tylko dla broni |
27 | 134217728 | covering | przykrywa coś (można schować jeden przedmiot pod drugi) |
28 | 268435456 | deathrot | w przypadku śmierci przepada |
29 | 536870912 | burried | zakopane |
30 | 1073741824 | prototype | |
31 | 2147483648 | personal | nie da się wyrzucić, ani sprzedać, zostaje przy graczu w razie śmierci |
Flagi na drugi BV: | |||
0 | 1 | antiranger | |
1 | 2 | antiaugurer | |
2 | 4 | antinecro | |
3 | 8 | antipsionic | |
4 | 16 | nolocate | nie da się zlokalizować czarem locate object |
5 | 32 | boost_mana | przyspiesza odzyskiwanie many |
6 | 64 | boost_hp | przyspiesza odzyskiwanie hp |
7 | 128 | indestructible | niezniszczalny |
8 | 256 | nouncurse | nie da się z niego zdjąć flag noremove i nodrop |
9 | 512 | artifact | konieczna by zadziałały dodatkowe efekty broni (value4), nie da się zniszczyć mpkomendami |
11 | 2048 | noidentify | nie da się zidentyfikować czarem |
12 | 4096 | enlarged | na razie nie używane |
13 | 8192 | diminished | na razie nie używane |
14 | 16384 | drag_and_drop | konieczne by dało się ciągnąć lub pchać obiekt |
15 | 32768 | nopkfight | nie można używać w trakcie walki z graczem |
16 | 65536 | engaged | tylko dla zaręczonych |
17 | 131072 | married | tylko dla zaślubionych |
18 | 262144 | notruesight | ukryty przedmiot nawet z true sightem nie jest widziany i trzeba search, jeśli nie jest ukryty, ta flaga nie ma znaczenia |
Żeby można było podnieść przedmiot, musi on mieć wearbit 1. Żeby można go było włożyć na którąś część ciała, dodajemy odpowiednią liczbę, np. żeby pierścionek dało się podnieść z ziemi i włożyć na palec, trzeba tu nadać wartość 3. Teoretycznie można założyć kilka wearbitów, np. take+finger+neck (7), wtedy liczy się pierwszy bit, poza take, oczywiście (dzięki za sprawdzenie, Iluve :)
2x | wartość | nazwa | można: |
---|---|---|---|
0 | 1 | take | wziąć |
1 | 2 | finger | wsunąć na palec |
2 | 4 | neck | założyć wokół szyi |
3 | 8 | body | założyć na ciało |
4 | 16 | head | założyć na głowę |
5 | 32 | legs | założyć na nogi |
6 | 64 | feet | wsunąć na stopy |
7 | 128 | hands | włożyć na dłonie |
8 | 256 | arms | założyć na ramiona |
9 | 512 | shield | użyć jako tarczy |
10 | 1024 | about | zarzucić na ciało |
11 | 2048 | waist | umieścić w pasie |
12 | 4096 | wrist | założyć na nadgarstku |
13 | 8192 | wield | użyć jako broni |
14 | 16384 | hold | trzymać w ręku |
15 | 32768 | dual_wield | użyć jako broni |
16 | 65536 | ears | przypiąć do uszu |
17 | 131072 | eyes | założyć na oczy |
18 | 262144 | missile_wield | użyć jako broni miotającej |
19 | 524288 | clan | założyć jako symbol klanowy |
20 | 1048576 | god | założyć jako boski symbol |
21 | 2097152 | medal | założyć jako medal |
22 | 4194304 | tool | użyć jako narzędzia |
23 | 8388608 | back | zarzucić na plecy |
24 | 16777216 | face | założyć na twarz |
25 | 33554432 | ankle | nasunąć na kostkę |
26 | 67108864 | ass | wsadzić w zadek |
27 | 134217728 | love | założyć jako oznakę miłości |
Warstwy opisują ile różnych obiektów można założyć na tę samą część
ciała. Ogólnie przewidziano po 8 warstw (bity: 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64,
128), ale niemile widziane jest jeśli obiekt zajmuje tylko jedną
warstwę - na zdrowy rozsądek, kto by zakładał 8 ciuchów na dłonie czy w
pasie? Poniżej prezentuję zalecenia do ustawiania warstw.
W nowym kodzie walki przyjmuje się, że 4 (lub 3) najniższe warstwy (1,
2, 4, (8)) przeznaczone są dla ubrania, następne 3 (lub 4) ((8), 16,
32, 64) na zbroję, i najwyższy layer znów na ubranie. Oczywiście nie
dotyczy to wszystkich wearlokacji, jako że trudno założyć zbroję np.
wokół ciała.
Wearlokacja | Warstwy | Zalecenia |
---|---|---|
light | 0 | light |
finger | 0 | jewel |
neck | 1+2, 4+8 16+32+64 128 |
naszyjniki (jewel) armor kołnierz (clothing) |
body | 1 2 4 8 16+32+64 128 |
bielizna (clothing) koszula, bluzka (clothing) kaftan (clothing) kurtka (clothing) lub armor armor ozdoba na zbroi - tunika, wams (clothing) |
head | 1+2 4+8 16+32+64 128 |
peruka, miękka opaska (clothing) czapka (clothing) armor diadem, korona, pióropusz (jewel, treasure) |
legs | 1+2 4+8 16+32+64 128 |
pończochy, kalesony (clothing) spodnie (clothing) armor ? |
feet | 1+2 4 8 8+16+32+64 16+32+64 128 |
skarpetki (clothing) skarpety (clothing) buty (clothing) buty wzmacniane (armor) osłony zakładane na buty (armor) ozdoby? |
hands | 1+2 4+8 16+32+64 128 |
cienkie rękawiczki (clothing) rękawiczki (clothing) armor ? |
arms | 1+2 4+8 16+32+64 128 |
cienkie rękawy (clothing), biżuteria (jewel) rękawy (clothing) armor ? |
about | 1+2+4 8+16+32 64+128 |
fartuch, habit, szal (etola) (clothing) cienki płaszcz (clothing) gruby płaszcz, futro (clothing) |
waist | 1+2 4+8 16+32+64 128 |
bielizna (clothing) pasek, sznur (clothing) armor ? |
wrist | 1+2 4+8 16+32+64+128 |
bransoletki bransoletki armor |
ears | 1+2+4 8+16+32 64+128 |
jewel jewel nauszniki (clothing lub armor) |
eyes | 1 2+4 8+16+32+64 128 |
soczewki (treasure) okulary (treasure) armor woalka (clothing) |
Dla różnych typów przedmiotów wartości mogą oznaczać różne rzeczy. Patrz tutaj.
Przedmiot może podnosić/obniżać wartość któregoś atrybutu postaci, a także zakładać na nią nowe czary. Dla affectów weaponspell, wearspell, removespell, stripsn - druga liczba to numer slotu czaru.
Materiały, z których obiekty są zrobione. Nie mają (obecnie) większego znaczenia, poza pokazywaniem się w wyniku czaru identify. Zaczną się liczyć w nowym kodzie walki.
Pole to określa liczbę i rodzaj gramatyczny obiektu. Wpływa tylko na poprawną odmianę - tak naprawdę nie do końca, bo liczba mnoga jest w języku polskim nieco inaczej opisywana, ale nie czepiajmy się ;) Online by nadać flagę, trzeba wykonać dwie komendy - raz nadając rodzaj, a raz liczbę.