07.03.2008 - nowy typ obiektu: ore

Opisy pól obiektów


#OBJECTS - typy

Typy obiektów (obiekt może posiadać tylko jeden typ). Trzeba pamiętać o tym, żeby poza typem dać obiektowi odpowiednie wearflagi. Co z tego, że nadamy mieczowi typ broń, jeśli nie da się go wziąć w rękę ;)
Odnośniki wskazują znaczenia tzw. value0-value5, które zależą od typu przedmiotu. Dla niektórych typów liczby te nie mają żadnego znaczenia - wtedy nie ma odnośnika, podobnie jak dla typów nie używanych, bądź używanych tylko wewnętrznie (jak np. note).

  1. light - światło
  2. scroll - zwój z czarem
  3. wand - różdżka z czarem
  4. staff - kostur z czarem
  5. weapon - broń
  6. _fireweapon - nie używane
  7. _missile - nie używane
  8. treasure - skarb
  9. armor - zbroja
  10. potion - napój magiczny
  11. clothing - odzież, jak armor ale nie daje AC
  12. furniture - mebel
  13. trash - śmieć
  14. _oldtrap - nie używane
  15. container - pojemnik jak plecak, sakwa
  16. _note - nota, używana wewnętrznie
  17. drinkcon - napój
  18. key - klucz
  19. food - jedzenie
  20. money - pieniądze
  21. pen - pióro
  22. boat - łódka
  23. corpse - ciało moba
  24. corpse_pc - ciało gracza, używane wewnętrznie
  25. fountain - fontanna, źródło
  26. pill - pigułka
  27. blood - krew dla wampirów
  28. bloodstain - plama krwi
  29. scraps - resztki
  30. pipe - fajka
  31. herbcon - nie używane
  32. herb - ziółko do fajki
  33. incense - nie używane
  34. fire - ogień, jak w create fire
  35. book - książka
  36. switch - przełącznik
  37. lever - dźwignia
  38. pullchain - spłuczka ;)
  39. button - przycisk
  40. dial - pokrętło
  41. rune - nie używane
  42. runepouch - nie używane
  43. ore - ruda, z pomocą której można ulepszać obiekty
  44. trap - pułapka, używane właściwie tylko wewnętrznie (pułapki zakłada się poprzez resety)
  45. map - mapa
  46. portal - portal
  47. paper - papier do notki
  48. tinder - nie używane
  49. lockpick - nie używane
  50. spike - nie używane
  51. disease - nie używane
  52. oil - nie używane
  53. fuel - nie używane
  54. shortbow - nie używane
  55. longbow - nie używane
  56. crossbow - nie używane
  57. projectile - nie używane
  58. quiver - nie używane
  59. shovel - łopata
  60. salve - maść
  61. skeleton - szkielet, używane wewnętrznie
  62. medal
  63. fireweapon
  64. powerwand
  65. keyring - kółko na klucze
  66. perfume - perfumy
  67. tool - narzędzie
  68. gem - kamień szlachetny
  69. jewel - klejnot, biżuteria
  70. board - tablica, wymaga dodania również struktury tablicy
  71. piece - kawałek
  72. vehicleticket

#OBJECTS - flagi

Flagi na przedmiotach, czyli efekty specjalne ;). Można nadać kilka flag - po prostu dodaje się ich wartości. Taki typ flag nazywa się bitwektorami. Rozszerzony bitwektor wstawia się do pliku w ten sposób: BV1&BV2 czyli np. jeśli obiekt ma być invis i nolocate, piszemy 32&16.

2x wartość nazwa opis
0 1 glow lśni, widać to w ciemności
1 2 hum widać to w ciemności lub z blindem
2 4 dark nic nie znaczy
3 8 loyal gdy gracz PK zostanie rozbrojony, broń taka nie upadnie na ziemię, tylko znajdzie się w jego inventory
4 16 evil ma czerwoną aurę
5 32 invis wiadomo
6 64 magic bardziej wytrzymałe na zniszczenie, nie spada w pomieszczeniach nofloor, nie da się rzucić enchant weapon ani enhance armor
7 128 nodrop nie da się wyrzucić
8 256 bless bardziej wytrzymałe
9 512 antigood
10 1024 antievil
11 2048 antineutral
12 4096 noremove nie da się zdjąć
13 8192 inventory używane wewnętrznie
14 16384 antimage
15 32768 antithief
16 65536 antiwarrior
17 131072 anticleric
18 262144 organic organiczne, łatwiej się niszczy
19 524288 metal metalowe, bardziej wytrzymałe
20 1048576 donation nie da się get all pojemnik
21 2097152 clanobject używane wewnętrznie
22 4194304 clancorpse używane wewnętrznie
23 8388608 antivampire
24 16777216 antidruid
25 33554432 hidden ukryte (trzeba dodać również w resetach)
26 67108864 poisoned zatrute - tylko dla broni
27 134217728 covering przykrywa coś (można schować jeden przedmiot pod drugi)
28 268435456 deathrot w przypadku śmierci przepada
29 536870912 burried zakopane
30 1073741824 prototype
31 2147483648 personal nie da się wyrzucić, ani sprzedać, zostaje przy graczu w razie śmierci
Flagi na drugi BV:
0 1 antiranger
1 2 antiaugurer
2 4 antinecro
3 8 antipsionic
4 16 nolocate nie da się zlokalizować czarem locate object
5 32 boost_mana przyspiesza odzyskiwanie many
6 64 boost_hp przyspiesza odzyskiwanie hp
7 128 indestructible niezniszczalny
8 256 nouncurse nie da się z niego zdjąć flag noremove i nodrop
9 512 artifact konieczna by zadziałały dodatkowe efekty broni (value4), nie da się zniszczyć mpkomendami
11 2048 noidentify nie da się zidentyfikować czarem
12 4096 enlarged na razie nie używane
13 8192 diminished na razie nie używane
14 16384 drag_and_drop konieczne by dało się ciągnąć lub pchać obiekt
15 32768 nopkfight nie można używać w trakcie walki z graczem
16 65536 engaged tylko dla zaręczonych
17 131072 married tylko dla zaślubionych
18 262144 notruesight ukryty przedmiot nawet z true sightem nie jest widziany i trzeba search, jeśli nie jest ukryty, ta flaga nie ma znaczenia

#OBJECTS - wkładanie

Żeby można było podnieść przedmiot, musi on mieć wearbit 1. Żeby można go było włożyć na którąś część ciała, dodajemy odpowiednią liczbę, np. żeby pierścionek dało się podnieść z ziemi i włożyć na palec, trzeba tu nadać wartość 3. Teoretycznie można założyć kilka wearbitów, np. take+finger+neck (7), wtedy liczy się pierwszy bit, poza take, oczywiście (dzięki za sprawdzenie, Iluve :)

2x wartość nazwa można:
0 1 take wziąć
1 2 finger wsunąć na palec
2 4 neck założyć wokół szyi
3 8 body założyć na ciało
4 16 head założyć na głowę
5 32 legs założyć na nogi
6 64 feet wsunąć na stopy
7 128 hands włożyć na dłonie
8 256 arms założyć na ramiona
9 512 shield użyć jako tarczy
10 1024 about zarzucić na ciało
11 2048 waist umieścić w pasie
12 4096 wrist założyć na nadgarstku
13 8192 wield użyć jako broni
14 16384 hold trzymać w ręku
15 32768 dual_wield użyć jako broni
16 65536 ears przypiąć do uszu
17 131072 eyes założyć na oczy
18 262144 missile_wield użyć jako broni miotającej
19 524288 clan założyć jako symbol klanowy
20 1048576 god założyć jako boski symbol
21 2097152 medal założyć jako medal
22 4194304 tool użyć jako narzędzia
23 8388608 back zarzucić na plecy
24 16777216 face założyć na twarz
25 33554432 ankle nasunąć na kostkę
26 67108864 ass wsadzić w zadek
27 134217728 love założyć jako oznakę miłości

#OBJECTS - warstwy

Warstwy opisują ile różnych obiektów można założyć na tę samą część ciała. Ogólnie przewidziano po 8 warstw (bity: 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128), ale niemile widziane jest jeśli obiekt zajmuje tylko jedną warstwę - na zdrowy rozsądek, kto by zakładał 8 ciuchów na dłonie czy w pasie? Poniżej prezentuję zalecenia do ustawiania warstw.
W nowym kodzie walki przyjmuje się, że 4 (lub 3) najniższe warstwy (1, 2, 4, (8)) przeznaczone są dla ubrania, następne 3 (lub 4) ((8), 16, 32, 64) na zbroję, i najwyższy layer znów na ubranie. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich wearlokacji, jako że trudno założyć zbroję np. wokół ciała.

Wearlokacja Warstwy Zalecenia
light 0 light
finger 0 jewel
neck 1+2, 4+8
16+32+64
128
naszyjniki (jewel)
armor
kołnierz (clothing)
body 1
2
4
8
16+32+64
128
bielizna (clothing)
koszula, bluzka (clothing)
kaftan (clothing)
kurtka (clothing) lub armor
armor
ozdoba na zbroi - tunika, wams (clothing)
head 1+2
4+8
16+32+64
128
peruka, miękka opaska (clothing)
czapka (clothing)
armor
diadem, korona, pióropusz (jewel, treasure)
legs 1+2
4+8
16+32+64
128
pończochy, kalesony (clothing)
spodnie (clothing)
armor
?
feet 1+2
4
8
8+16+32+64
16+32+64
128
skarpetki (clothing)
skarpety (clothing)
buty (clothing)
buty wzmacniane (armor)
osłony zakładane na buty (armor)
ozdoby?
hands 1+2
4+8
16+32+64
128
cienkie rękawiczki (clothing)
rękawiczki (clothing)
armor
?
arms 1+2
4+8
16+32+64
128
cienkie rękawy (clothing), biżuteria (jewel)
rękawy (clothing)
armor
?
about 1+2+4
8+16+32
64+128
fartuch, habit, szal (etola) (clothing)
cienki płaszcz (clothing)
gruby płaszcz, futro (clothing)
waist 1+2
4+8
16+32+64
128
bielizna (clothing)
pasek, sznur (clothing)
armor
?
wrist 1+2
4+8
16+32+64+128
bransoletki
bransoletki
armor
ears 1+2+4
8+16+32
64+128
jewel
jewel
nauszniki (clothing lub armor)
eyes 1
2+4
8+16+32+64
128
soczewki (treasure)
okulary (treasure)
armor
woalka (clothing)


#OBJECTS - wartości

Dla różnych typów przedmiotów wartości mogą oznaczać różne rzeczy. Patrz tutaj.


#OBJECTS - affecty

Przedmiot może podnosić/obniżać wartość któregoś atrybutu postaci, a także zakładać na nią nowe czary. Dla affectów weaponspell, wearspell, removespell, stripsn - druga liczba to numer slotu czaru.

  1. strength
  2. dexterity
  3. intelligence
  4. wisdom
  5. constitution
  6. sex
  7. class
  8. level
  9. age
  10. height
  11. weight
  12. mana
  13. hit - hp
  14. move
  15. gold
  16. experience
  17. armor
  18. hitroll
  19. damroll
  20. save_poison
  21. save_rod
  22. save_para
  23. save_breath
  24. save_spell
  25. charisma
  26. affected
  27. resistant
  28. immune
  29. susceptible
  30. weaponspell
  31. luck
  32. backstab
  33. pick
  34. track
  35. steal
  36. sneak
  37. hide
  38. palm
  39. detrap
  40. dodge
  41. peek
  42. scan
  43. gouge
  44. search
  45. mount
  46. disarm
  47. kick
  48. parry
  49. bash
  50. stun
  51. punch
  52. climb
  53. grip
  54. scribe
  55. brew
  56. wearspell
  57. removespell
  58. emotion
  59. mentalstate
  60. stripsn
  61. remove
  62. dig
  63. full
  64. thirst
  65. drunk
  66. blood
  67. -
  68. splpower
  69. roomaffect
  70. objectflag
  71. max_blood

#OBJECTS - materiał

Materiały, z których obiekty są zrobione. Nie mają (obecnie) większego znaczenia, poza pokazywaniem się w wyniku czaru identify. Zaczną się liczyć w nowym kodzie walki.

  1. nieznany = 0
  2. metal - ogólnie, jeśli dany metal nie występuje na liście
  3. miedź - czerwono-brązowy miękki metal
  4. ołów - niebieskawobiały, ciężki metal
  5. rtęć - płynny metal
  6. brąz - stop miedzi z innymi metalami (cyną)
  7. żelazo - srebrzystobiały metal
  8. stal - stop żelaza z węglem (i innymi pierwiastkami) o podwyższonej wytrzymałości
  9. srebro - srebrzysty metal szlachetny
  10. złoto - żółty metal szlachetny
  11. platyna - srebrzystobiały metal szlachetny
  12. adamantyt - jeden z najtwardszych metali
  13. mithril - specjalny rodzaj srebra u Tolkiena
  14. kamień - ogólnie, jeśli rodzaj skały nie występuje na liście
  15. fajans - coś podobnego, choć mniej szlachetnego niż porcelana
  16. porcelana - wysokiej jakości biała ceramika
  17. ceramika - coś z wypalanej gliny (lub innych materiałów), kruche
  18. wapień - skała osadowa z węglanu wapnia (kalcyt), łatwo wietrząca się, bez domieszek biała
  19. piaskowiec - porowata, miękka skała osadowa, kolor od białego i szarego po żółty, czerwony
  20. granit - krystaliczna skała magmowa, łatwo wietrzeje tworząc skałki, bloki, różne kolory
  21. bazalt - drobnoziarnista skała wulkaniczna, czarny, szary lub zielony
  22. pumeks - lekka porowata skała wulkaniczna, unosi się na wodzie
  23. obsydian - czarna wulkaniczna skała o ostrych krawędziach (szkło wulkaniczne)
  24. krzemień - skamieniałe drewno, kolory od czerwieni i brązu do szarości i czerni
  25. szkło - amorficzna faza tlenku krzemu z dodatkami (przechłodzona ciecz)
  26. glina - ilasta skała osadowa, kolor od żółtego przez czerwień do brunatnej, używana do wyrobu ceramiki
  27. kryształ (górski) - bezbarwny, przezroczysty, kruchy kamień półszlachetny (odmiana kwarcu)
  28. szmaragd - zielony, przezroczysty kamień szlachetny
  29. diament - najcenniejszy kamień szlachetny, bardzo twardy, zwykle bezbarwny
  30. szafir - ciemnoniebieski kamień szlachetny, bardzo twardy
  31. opal - zwykle białawy, niebieskawy, zielonkawy, opalizujący, nieprzejrzysty
  32. ametyst - fioletowy półprzejrzysty kamień półszlachetny
  33. rubin - czerwony kamień szlachetny, bardzo twardy
  34. organiczne - wszystkie organiczne materiały których nie ma na liście
  35. kość - poza kością słoniową
  36. róg - tkanka rogowa złożona z keratyny
  37. skóra - wyprawiona, sztywna
  38. ząb - kieł, cios, również szkliwo zęba
  39. kopyto
  40. futro
  41. drewno
  42. kora
  43. korzeń
  44. liść
  45. bawełna - miękka tkanina o silnych właściwościach absorpcyjnych
  46. jedwab - cienki szlachetny materiał, gładki, śliski i połyskliwy (tkaniny: fular, krepa, lama, mora, muślin, pika, tafta)
  47. aksamit - materiał bawełniany lub jedwabny o wystających gęstych włoskach (brokat, plusz, welur)
  48. len - przewiewny, absorpcyjny materiał podatny na gniecenie
  49. konopie - szorstkie włókna
  50. żywa roślina - np. kwiat, owoc
  51. papier
  52. wełna - dobre właściwości termoizolacyjne, higroskopijna, filcuje się, odmiany: alpaka, kaszmir, angora
  53. kość słoniowa
  54. żywioł ognia
  55. żywioł wody
  56. żywioł powietrza
  57. żywioł ziemi
  58. mosiądz - żółty stop miedzi i cynku, zwykle odlewany, łatwy do obróbki
  59. spiż - stop miedzi z cyną, cynkiem i ołowiem, twardszy od żelaza
  60. dwimeryt - metal tłumiący zdolności magiczne u Sapkowskiego
  61. oktiron - magiczny metal u Pratchetta
  62. marmur - skała metamorficzna powstała z wapieni
  63. alabaster - biały, mleczny, kruchy minerał
  64. węgiel
  65. ruda - dowolna ruda
  66. kwarc - krystaliczna odmiana krzemionki, różne kolory, odmiany: kryształ górski, ametyst, agat, onyks (występują tu jako oddzielne materiały), cytryn, jaspis, morion, tygrysie oko, sardonyks, chryzopraz, heliotrop, karneol
  67. bursztyn - zastygła żywica w kolorach od jasnej żółci do brązu, może być przezroczysty lub nie
  68. koral - jasnoczerwony nieprzejrzysty szkielet zewnętrzny koralowców (czasem również niebieski, czarny lub wielobarwny)
  69. onyks - biało-czarna odmiana agatu
  70. turkus - błękitny, nieprzejrzysty, poprzecinany żyłkami kamień ozdobny
  71. topaz - zwykle żółtawy lub zielonkawy kamień półszlachetny. twardy, ciężki i kruchy
  72. agat - kamień ozdobny o charakterystycznym układzie warstw, zwykle czerwonawy lub brązowawy, jego odmianą jest onyks (biało-czarny) i sardonyks (biało-czerwony)
  73. malachit - ciemnozielony nieprzejrzysty kamień ozdobny
  74. nefryt - jasnozielony nieprzejrzysty kamień ozdobny
  75. kamień szlachetny - diament, rubin, szafir, szmaragd (występują oddzielnie)
  76. kamień półszlachetny - topaz, ametyst, bursztyn, kryształ górski, onyks (występują oddzielnie), akwamaryn, granat, turmalin, hiacynt, cytryn, chalcedon, chryzopraz, cyrkon, jaspis, kamień księżycowy, krwawnik, sardonyks
  77. kamień ozdobny - nefryt, malachit, turkus, agat (występują oddzielnie), jadeit, hematyt
  78. zamsz - miękko wyprawiona skóra, pokryta delikatnym meszkiem
  79. pergamin - wytrzymały materiał do pisania wyrabiany ze skóry
  80. papirus - delikatny materiał do pisania, możliwe pisanie z jednej strony
  81. gałązki
  82. wiklina
  83. łyko
  84. muszla
  85. masa perłowa
  86. tiul - ażurowa plecionka bawełniania, jedwabna lub półcienna, zwykle usztywniona
  87. atłas - miękka, błyszcząca po jednej stronie tkanina jedwabna lub bawełniana
  88. koronka - ażurowa tkanina ze splecionych nici
  89. batyst - delikatna, cienka, przezroczysta tkanina bawełniana, lniana lub jedwabna
  90. perkal - usztywniona tkanina bawełniana
  91. płótno - wytrzymała tkanina z włókien lnianych, bawełnianych, konopnych lub jutowych
  92. filc - spilśniona wełna lub sierść zwierząt hodowlanych, dość miękka, elastyczna, wytrzymała
  93. sukno - gruba tkanina wełniana, o spilśnionej powierzchni, wodoodporna, chroni przed wiatrem
  94. tkanina - pozostałe tkaniny
  95. guma
  96. żywioł magii
  97. światło
  98. mrok
  99. płyn
  100. gaz

#OBJECTS - pl_flag

Pole to określa liczbę i rodzaj gramatyczny obiektu. Wpływa tylko na poprawną odmianę - tak naprawdę nie do końca, bo liczba mnoga jest w języku polskim nieco inaczej opisywana, ale nie czepiajmy się ;) Online by nadać flagę, trzeba wykonać dwie komendy - raz nadając rodzaj, a raz liczbę.


Powrót