Pod opisami pogadanek podane są dni tygodnia, w których nasi opowiadacze mogą przyjechać do Państwa placówek.

Pogadanki

Zajęcia odbywają się w Państwa placówce po wcześniejszym ustaleniu terminu.

Zgłoszenia na pogadanki przyjmowane będą tylko poprzez formularz.

!!! Brak wolnych terminów w semestrze zimowym 2019/2020 !!!

Tematy interaktywnych opowieści:


Wyruszamy w Kosmos (Krzysztof Piasecki)

Zabierzemy dzieci w wirtualną podróż kosmiczną. Rozpoczniemy ją, obserwując Słońce i zjawiska na jego tarczy, a następnie opowiemy o kolejnych planetach Układu Słonecznego. Zajrzymy przez gęste chmury Wenus na jej niegościnną dla Człowieka powierzchnię. Wylądujemy na Księżycu i opowiemy o jego Morzach i kraterach, a starszym pociechom wyjaśnimy, dlaczego obserwujemy z Ziemi jego fazy. Zobaczymy z bliska Jowisz i Saturn, i przyjrzymy się pierścieniom tego ostatniego. Dzieci dowiedzą się o grawitacji i o warunkach towarzyszących astronautom w Kosmosie. Wreszcie zaobserwujemy kometę i wyruszymy ku galaktykom, aby na koniec bezpiecznie wylądować w naszej Klasie.

Zajęcia mogą odbywać się w poniedziałki. W październiku mogą to być również środy.

_____________

Kto wkłada prąd do baterii (Adam Spyra)

Zajęcia mają na celu w przystępny sposób opowiedzieć dzieciom o zjawisku prądu i wykorzystując proste alegorie zobrazować działanie baterii. Poruszone zostaną takie tematy jak prąd w gniazdku oraz światło żarówki, omówione zostaną różne rodzaje elektrowni i ekologiczne rozwiązania wykorzystywane w wytwarzaniu prądu. Pogadanka dostosowana będzie poziomem do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W założeniu ma być to interaktywny wykład, w którym prowadzący będzie naprowadzał dzieci na właściwą odpowiedź, tak by miały wrażenie, że same doszły do prawidłowego rozwiązania zagadki.

Zajęcia mogą odbywać się w środy.

_____________

Fizyczne figle (Jarosław Rybusiński)

Pogadanka prezentowana jest w formie tzw. „Science Busking” czyli kuglarstwa naukowego. Zajęcia mają pokazać przede wszystkim, że zarówno fizyka jak i praca naukowców nie są wcale nudne. Podczas zajęć, na wesoło prezentujemy proste eksperymenty, nawiązując do trudnych tematów. W sposób niestandardowy wyjaśniamy zjawiska fizyczne, które obserwujemy w codziennym życiu. W część doświadczeń angażujemy uczestników zajęć.

Zajęcia mogą odbywać się w poniedziałki i środy.

_____________

Zajęcia otwarte wspierane są
ze środków Miasta Stołecznego Warszawa
Organizatorzy:
Biuro Edukacji Miasta Stołecznego Warszawy
Projekt współfinansuje m.st. Warszawa