Dostępne terminy warsztatów podane są pogrubioną czcionką.

Warsztaty eksperymentalne

Podczas warsztatów eksperymentalnych najmłodsi, będą mieli niepowtarzalną okazję wykonać proste doświadczenia, które pomogą im lepiej zrozumieć otaczający Świat.

Warsztaty odbywają się na Wydziale Fizyki UW, w sali 1.38 i/lub 1.37 (I piętro), w godzinach 10:00-11:00 (przedszkola) oraz 11:30 - 12:30 (szkoły podstawowe).

Zgłoszenia na pogadanki przyjmowane będą tylko poprzez formularz.

Tematy poruszane podczas warsztatów:

Elektryczność (Przemysław Sękowski, Marcelina Bednarczyk)
!!! Brak wolnych terminów!!!
Warsztaty dotyczące zagadnień związanych z szeroko pojętą elektrycznością są skierowane do dzieci. Warsztaty składają się z trzech części:
1. wstępu teoretycznego
2. pokazów eksperymentalnych prezentowanych przez prowadzących warsztaty
3. doświadczeń wykonywanych przez każdego uczestnika samodzielnie.
Prezentowane doświadczenia są proste w wykonaniu i bezpieczne, dzięki czemu możliwe do samodzielnego odtworzenia przez uczestników w warunkach domowych. Wyjątkiem są prezentowane przez prowadzących pokazy, które mają na celu zadziwić uczestników i zachęcić do zgłębiania wiedzy fizycznej. Każde doświadczenie będzie zilustrowane slajdem zawierającym informacje ułatwiające zrozumienie prezentowanych zjawisk fizycznych. Głównym celem warsztatów ma być nauka przez zabawę oraz zainspirowanie uczestników warsztatów do rozwijania zainteresowań w dziedzinie nauk ścisłych.

_____________

Magnetyzm (Przemysław Sękowski, Adrianna Tartas)
!!! Brak wolnych terminów!!!
Warsztaty dotyczące zagadnień związanych z szeroko pojętą elektrycznością są skierowane do dzieci. Warsztaty składają się z trzech części:
1. wstępu teoretycznego
2. pokazów eksperymentalnych prezentowanych przez prowadzących warsztaty
3. doświadczeń wykonywanych przez każdego uczestnika samodzielnie.
Prezentowane doświadczenia są proste w wykonaniu i bezpieczne, dzięki czemu możliwe do samodzielnego odtworzenia przez uczestników w warunkach domowych. Wyjątkiem są prezentowane przez prowadzących pokazy, które mają na celu zadziwić uczestników i zachęcić do zgłębiania wiedzy fizycznej. Każde doświadczenie będzie zilustrowane slajdem zawierającym informacje ułatwiające zrozumienie prezentowanych zjawisk fizycznych. Głównym celem warsztatów ma być nauka przez zabawę oraz zainspirowanie uczestników warsztatów do rozwijania zainteresowań w dziedzinie nauk ścisłych.

_____________

Poznajemy powietrze (Monika Piersa, Martyna Araszkiewicz)
!!! Brak wolnych terminów!!!
Celem zajęć będzie zaprezentowanie dzieciom właściwości powietrza za pomocą prostych eksperymentów. Podczas warsztatów będziemy przeprowadzać takie eksperymenty jak niewidzialny strażak (gaszenie świeczki dwutlenkiem węgla), poduszkowiec z płyty CD i balonu oraz napędzanie powietrzem samochodzików oraz mini-turbiny wiatrowej.

_____________

Ciepło - zimno (Jarosław Rybusiński)
!!! Brak wolnych terminów!!!
Wybuchowe zajęcia o temperaturze i ciśnieniu. Podczas zajęć odpowiemy sobie na nietypowe pytania takie jak „czy można wbić gwóźdź bananem?” oraz „jak przygotować błyskawiczną sałatkę fizyka?”. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się ze "wściekłym" ciekłym azotem i zobaczyć prawdziwą "płonącą dłoń". Każdy z uczestników będzie mógł z bliska obejrzeć przeprowadzane eksperymenty a część doświadczeń będzie wymagała zaangażowania widowni.

_____________

Woda (Marcelina Bednarczyk, Przemysłąw Sękowski)
!!! Brak wolnych terminów!!!
Woda jest wykorzystywana przez wszystkich do różnych celów. Ale czy zdajemy sobie sprawę jak woda się porusza? Dlaczego jedne ciała unoszą się na wodzie, a inne toną? Dlaczego pada deszcz? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedzi, wykonując eksperymenty, które odkryją przed nami niezwykłe właściwości wody. Zajęcia te mają przybliżyć dzieciom znaczenia wody na Ziemi i jej rolę w naszym codziennym życiu. Wykonując proste eksperymenty dziecko poznaje właściwości fizyczne wody i zjawiska, w których bierze ona udział. Prezentowane doświadczenia są proste w wykonaniu i bezpieczne, dzięki czemu możliwe do samodzielnego odtworzenia przez uczestników w warunkach domowych. Głównym celem warsztatów ma być nauka przez zabawę oraz zainspirowanie uczestników warsztatów do rozwijania zainteresowań w dziedzinie nauk przyrodniczych.

_____________

W jednych zajęciach może wziąć udział maksymalnie 26. dzieci.

Zajęcia otwarte wspierane są
ze środków Miasta Stołecznego Warszawa
Organizatorzy:
Biuro Edukacji Miasta Stołecznego Warszawy
Projekt współfinansuje m.st. Warszawa